Ο Οκτώβριος έχει οριστεί ως μήνας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών σχετικά το έκζεμα, τα αίτια και τα συμπτώματα της πάθησης που ταλαιπωρεί μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, καθώς και τις θεραπείες εκζέματος που μπορούν να ανακουφίσουν τους ασθενείς.

Τι είναι λοιπόν το έκζεμα;

Πρόκειται για μια χρόνια φλεγμονώδη δερματική πάθηση, η οποία εμφανίζεται πιο συχνά στα παιδιά από ότι στους ενήλικες και προσβάλλει εξίσου και τα δύο φύλα.

Οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν στην εμφάνιση εκζέματος ποικίλουν, καθώς η πάθηση μπορεί να οφείλεται τόσο σε γενετικούς όσο και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες. Οι σημαντικότεροι περιβαλλοντικοί παράγοντες που προκαλούν την εμφάνιση εκζέματος είναι:

• Η χρήση συγκεκριμένων σαπουνιών, καθαριστικών και απορρυπαντικών
  • Η σκόνη, η γύρη και άλλα αλλεργιογόνα
  • Οι ακραίες κλιματικές αλλαγές
  • Το έντονο άγχος

Το έκζεμα διακρίνεται σε διάφορες μορφές, η πιο σημαντική από τις οποίες είναι η ατοπική δερματίτιδα, και εμφανίζεται με διάφορα συμπτώματα που περιλαμβάνουν:

• Κνησμό
  • Ερυθρότητα
  • Φουσκάλες με υγρό
  • Πάχυνση του δέρματος
  • Δυσχρωμίες
  • Ρωγμές
  • Εκδορές
  • Οίδημα

Θεραπείες εκζέματος

Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια θεραπεία που να αντιμετωπίζει πλήρως το έκζεμα. Ωστόσο υπάρχουν ποικίλες θεραπευτικές προσεγγίσεις που προσφέρουν ανακούφιση στους ασθενείς και βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο και διαχείριση της δερματικής πάθησης.

Πιο συγκεκριμένα, το έκζεμα μπορεί να αντιμετωπιστεί με τοπική θεραπεία που περιλαμβάνει μεταξωτούς επιδέσμους, αντιβιοτικά και ειδικές κρέμες και σκευάσματα που ανακουφίζουν το δέρμα. Παράλληλα, διατίθεται θεραπεία που χορηγείται από του στόματος με αντιισταμινικά, κορτικοστεροειδή και άλλες επιλογές. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα για ενέσιμες θεραπείες αλλά και για θεραπείες υπεριώδους φωτός.

Η δερματολόγος Μαρία Τσικελούδη διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην αντιμετώπιση του εκζέματος τόσο σε παιδιά, όσο και σε ενήλικες. Κλείσε άμεσα το ραντεβού σου προκειμένου να ενημερωθείς για τα αίτια, τα συμπτώματα και τα είδη του εκζέματος και να βρεις τη θεραπεία που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του δέρματός σου.